.

עם הפנים ל 2014 ההשלכות על קידום אתרים

29.12.2013



השנה החולפת, 2013, הייתה שנה רבת תהפוכות עבור אתרים רבים ברשת ומעניין לבדוק האם חל שינויי של ממש באיכותו של מנוע החיפוש גוגל כפי שהם מצהירים או שמדובר סתם ב"צייד מכשפות" כלפי פעילות מקדמי האתרים. 
להלן סקירת פעילותה של גוגלובהמשך דעתי על ההשפעה על התחום   

פעילות גוגל בשנת 2012- סקירה


שנת  2012, נחשבה לשנה של "עונשים" מבחינתה של גוגל אם כי למרות שישנם אתרים שנפגעו אך בגדול הנזק לא היה כל כך נרחב כפי שצפו.
מה היה בשנת 2012
גוגל שיחררה 15 עדכונים של  פנדה Panda  אלגוריתם לטיפול בתוכן לא איכותי. ,
היא יצרה את אלגוריתם פינגווין Pinguin ששוחרר בשלוש פעמים לאורך השנה וכוון נגד אותם אתרים אשר מותאמים יתר על המידה עבור מנועי החיפוש (אובר אופטימיזציה).
בהמשך לא אחרו להגיע השינויים בנראות תוצאות החיפוש כולל ה snippet, המודעות וההתאמה המדויקת של תוצאות החיפוש.
מעבר לשינויים באלגוריתם עצמו גוגל נקטה  אמצעים אחרים ושיחררה באמצעות Google Webmaster Tool  מכתבי אזהרה עבור אתרים שפרופיל הקישורים שלהם נראה חשוד/ בד בבד היא השיקה את הכלי לניקוי עבור אותם קישורים המוגדרים לא טבעיים, Disavos.

פעילות גוגל בשנת  2013 - סקירה


למול השינויים הנרחבים של 2012 שנת 2013 הייתה קצת יותר מינורית והשינויים היו מעט פחות בולטים.
את שנת 2013 החלה גוגל עם עדכון מספר 24 של פנדה, והמשיכה במרס של אותה שנה עם עדכון נוסף מספר 25. בהמשך פוגעת גוגל באופן מכוון ברשתות קישורים כמו SAPE.
בחודש מאי מביאה גוגל את שינויי הפנטום שאין עליו מידע של ממש מלבד תנודתיות בדירוג של אתרים ברשת ובאותו החודש מתעדכן גם פינגווין 2.
ביוני מאט כץ מכריז על שינויים נוספים בפנדה ואז מתחיל הריקוד בתוצאות החיפוש.
ביולי כנראה הם קצת מתחרטים כי שוב ישנו עדכון וחלק מהשינויים מוסרים.
אוגוסט הוא החודש של הציפורים ועדכון "יונק הדבש" יוצא לאור (Hummingbird). עדכון זה הוא העדכון האלגוריתם הגדול ביותר מזה 12 שנה והוא התמקד בעיקר בשיפור והבנה של חיפוש השיח (conversational).
ספטמבר הוא החודש בו בעל האתר ומקדם האתרים שעוד נעזרו בגוגל אנליטיקס לאיתור מילות מפתח אפקטיביות לקידום אתרים גילו שגוגל שמה ב Analytics על מילות המפתח -  not-provided וכל זכר לכלי מילות החיפוש נעלם מכלי ניהול האתר.
אוקטובר עושה קאמבאק של פינגווין 2.1.
את שנת 2013 סוגרת גוגל בינתיים בשקט ובלי שינויים של ממש, היא רק סוגרת רשתות קישורים כמו Angolo ו- Backlinks, אבל לא להתרגש סבירות גדולה שהדברים יכולים להשתנות בין רגע.
בעוד 2012 הייתה שנה של ניקיון יסודי שנת 2013 הייתה שנה בה גוגל הצעידה את הטכנולוגיה שלה לעבר העולם האמיתי. גוגל עושה הכל בכדי לחדד את אותם שינויים אשר החדירה שנה אחת קודם לכן. היא האומנם פוגעת ברשתות קישורים ומכוונת לסקטורים מסוימים אבל בגדול היא די מרוצה מהישגה ובהחלט מצליחה לנקות חלק משמעותי מאתרים שאינם איכותיים הנשענים על קישורים לא טבעיים.
SEO 2013

האם השינויים מייטיבים עם קידום אתרים אורגני ?

  תלוי בעיקר אם מדובר בקידום אתר גדול או קטן וגם האם הוא בישראל או בחו"ל. הקושי הוא בעיקר בישראל
  1. קידום אתר גדול  ,עם הרבה URL'S איכותיים (באמות המידה של גוגל) יתחיל עם נקודת פתיחה טובה בעידן בו תוכן איכותי משחק תפקיד כל כך משמעותי בסמכותיותו של אתר. והדגש כמובן הוא על תוכן איכותי כי בעבר אפשר היה "לנפח" אתר עם מאמרי קידום אתרים והיום זה לא רק שלא עובד אלא מזיק.
  2. אתר שנהוג לכתוב בו כחלק מפעילות השיווק יתפוס ייתרון על אתר בו כתיבה אינה מובנית בפעילות השיווק. באתרים קטנים עד בינוניים (למעט ענף ההייטק כמובן ) לא תמיד יהיה מי שיכתוב או יוכל לעדכן את מקדם האתר במידע מקצועי או רענן.בעבר ניתן היה להתגבר על כך ללא תלות בשיתוף הפעולה של החברה/בעלי האתר ,היום זה מאוד מגביל.
  3. אתר שתחום העיסוק  שלו מעניין  הוא בעל סיכוי טוב יותר להפיק מהתוכן את מה שגוגל מאפשרת להפיק (יקראו, ישתפו ובכלל ישהו יותר באתר ) .תחומים שלמים לא באמת יכולים לייצר תוכן איכותי ועדכני
  4.  אתר שהוא מותג מוכר יזכה לתנועת לקוחות טבעית  (כמו שגוגל אוהב) וכמובן לאיזכורים ולקישורים טבעיים (גוגל מאוד אוהב) וכמו ביצה ותרנגולת זה יחזק את האתר עוד יותר כי גוגל שיראה שלאתר יש חיפושים בשם המותג (ובכלל) וגם אזכורים יתעדף את האתר בתוצאות החיפוש ואז יהיה לאתר עוד יותר טרפיק אורגני. זה מה שקורה כשגוגל נותנת משקל כל כך רב היום לחיפוש לאזכורים,קישורים טבעיים וחיפוש שמות מותג. פעם אהבתי להגיד שלא משנה מי אתה באופליין ,באונליין יש חוקים אחרים.היום זה לא כך ואתרים שאנשים מכירים (מותגים) ובעלי תקציבי שיווק קבלו יתרון .צדק חברתי אין כאן... .

אז אם נחזור לשאלה ששאלנו בהתחלה "האם ניתן להגיד שחל שינויי של ממש באיכות של מנוע החיפוש או שזו סתם עוד אחת מהפגיעות המכוונות כנגד מקדמי האתרים?" עכשיו אפשר לסכם שבשנה החולפת גוגל באמת עשה מאמצים בשכלול מנוע החיפוש אך על הדרך חיזק את החזקים והחליש את הקטנים ואת סיכוייהם לזכות בכניסות אורגניות
בישראל יש בעיה נוספת  כל הנאמר כאן על שינויי גוגל תקף לענפים מסויימים וטרם הוחל על אחרים במילים אחרות  הכאוס גדול

מה צופנת לנו 2014 בעולם קידום האתרים?


אחד מהדברים שתמיד מדברים עליו אבל עדיין לא נעשו שינויים של ממש הוא תחום המובייל. ידוע לנו בברור שגוגל הוא בראש ובראשונה כלי פרסום ורק לאחר מיכן מנוע חיפוש ובשנה החולפת גוגל השקיעה מאמצים בשינוי האלגוריתם כך שיתאים עצמו לחיפושים מסוימים של שיח, אז מה בכל זאת עלול לקרות? החיפוש במכשירים הניידים יפיק תוצאות פרסום יותר ויותר ממוקדות מיקום וחיפוש. אנחנו כמשווקים ומנהלי אתרים צריכים להיות ערניים בשמירה, ולעקוב אחרי מוצרים חדשים ב-AdWords בכדי לאסוף תובנות לגבי השינויים בחיפושים בטכנולוגיות השונות תוך התמקדות מיוחדת על חיפושים ממכשירים ניידים.
מעבר לעובדה שגוגל שולטת בתוצאות החיפוש היא גם מעורבת לא מעט במערכות ההפעלה של מכשירים ניידים שונים ועל כן היכולת שלה להתערב בהצגה של מודעות רלוונטיות היא משמעותית בהחלט.
כאשר מסתכלים על הפן החברתי אז כמובן שהקשר בין תוצאות החיפוש לבין המשתמש יתחזק ותוצאות החיפוש יהיו יותר ויותר מותאמות עבור המשתמש המחובר הן במכשיר הנייד והן עבור מחשבים נייחים.
גם בתחום הטכנולוגיות השונות סביר להניח שיהיו שינויים ורכישות חדשות כאשר מטרת העל תהיה, ליצור ממשק משולב של טכנולוגיה וחיפוש המבוסס על שיח. ברור שזה לא יקרה ממש ממש בשנה הקרובה אבל, דמיינו לעצמכם שאתם באמצע משחק Xbox ואתם מעוניינים להזמין פיצה כל מה שתאלצו לעשות תוך כדי משחק הוא להכריז "גוגל – הזמן פיצה...".

מה יעשה מקדם האתרים בשנת 2014?


 ימשיך לכתוב ולפרסם תוכן איכותי (עם העדפה לאתרים בהם זה מתאפשר באמת )
יבצע אופטימיזציה לאתר וגם התאמה למכשירי מובייל
יטפח פרופילים ברשתות חברתיות (הרבה מעבר לפייסבוק)
יתחנף לגוגל ולגחמותיו לרבות גוגל מקומות, פלוס, תגים וכד'
ישמור על חיבור והחלפת רעיונות עם אחרים ברשת
יקפיד לעקוב אחר מספר המבקרים באתר ואחוזי ההמרות ולשפרם
יאפשר חוויית משתמש טובה עבור הגולשים האמיתיים בייחוד במכשירי המובייל
יטפח תמונות ,סרטונים וקידומם
ויפתח את עצמו צעד אחד קדימה...