.

קידום אתרים לשנת 2015

25.01.2015


האם ניתן לחזות מה יכלול קידום אתרים בשנה הקרובה?

הסתמכתי על המגמות שהיו לנו בשנה החולפת, על אינטרפטציה אישית וגם על הפיתוחים שגוגל מכניסה לכלים גוגל אנליטיקס וגוגל וובמסטר.

להערכתי אלמנטים שהיא מכניסה למערכת הניטור שלה מעידות מה חשוב לה ומה הופך למשמעותי

להלן תובנותיי לגבי אופי עבודת ה seo שאני צופה לשנת 2015 .


קידום אתרים הוא חלק ממכלול


למרות שביום יום אני מקדמת אתרים כבר מזמן מצאתי את עצמי חוזרת ואומרת שקידום אתרים (אורגני וממומן) אינו המטרה השיווקית העיקרית של עסק אלא רק אחד מערוצי השיווק באינטרנט שמטרתם להביא את העסק למקסימום המרות.

יותר ויותר אפשר לראות שהמיתוג מתחיל וקורה בערוצי שיווק אחרים ולכן יש לראות את התמונה הכללית של השיווק, לפתח ערוצי שיווק מגוונים  ( כגון מדיה חברתית, בלוגים, דיוור אישי , ניוזלטר וכו) ולא לשכוח לבדוק את האפקטיביות של פעילויות השיווק בעזרת גוגל אנליטיקס , מיקס פאנל וכו׳  .

השקעה בתוכן ברשת

חשיבות תוכן איכותי לאתר היא טרנד חם ומגמה זו רק תתגבר .גוגל מאבזרת את עצמה באמצעים מתוחכמים לזהות תוכן איכותי ואם נשקיע בתוכן (באתר ,בסטטוסים, בבלוג ובאתרים מארחים) נרוויח לא רק תוכן שיקדם את האתר מבחינת קידום אתרים אלא גם ייצר לנו קישורים ושיתופים חברתיים.


לדעת מה לחשוף ומה להחביא

כשם שחשוב לחשוף בפני גוגל תוכן איכותי כך חשוב להקפיד להסתיר מהעכבישים של גוגל תיקיות ודפים עם תוכן שנתפס בעיניו כתוכן לא איכותי (על ידי robot txt). תוכן כזה יכול להיות למשל תוצאות חיפושים פנימיים המיועדות לגולשים, דפי רישום, דפים עם תוכן שחוזר על עצמו ,מידע איפורמטיבי למשתמש אך שהועתק ממקור אחר ברשת.


דף הבית חווית משתמש או טקסט ל seo?

ההתלבטות הגדולה - כמה תוכן לשים בדף הבית? האם ״לדחוף״ כמו בעבר הרבה מלל עם מילות מפתח לקידום אתרים או למזער את המידע לטובת חווית משתמש ״נקיה״ ומינימליסטית?

הגישה הרווחת (שלא לאמר ההגיונית ואינטואיטיבית) היא לשים בדף הבית טקסט - לא יותר מדיי כך שהקורא ״ילך לאיבוד״ ולא מעט מדיי (שלא יבין לאן הגיע ועל מה מדובר). הטקסט צריך להיות במחשבה על הלקוח - מה היינו רוצים שיראה בחזית העסק שלנו איזה ערך אנו מספקים ללקוחות שלנו. קידום אתרים וחיזוק מילות מפתח יהיו רק בעדיפות משנית לא להיפך.

תזכרו תמיד שהמטרה אינה להיות ראשון בגוגל ולקבל כניסות אלא לייצר המרות !


קהילתיות, קידום לוקאלי

גוגל מקומות, מיפוי עסק בגוגל היו ונשארו חזקים ובעלי עדיפות על ידי גוגל. גוגל חיזק וימשיך לחזק את כוחן של תוצאות מקומיות . ביולי 2014 הכריז על אלגוריתם היונה pigeon algorithm שתקף בתוצאות בארה״ב וככל הנראה רק ירחיב תפוצתו.


קישורים לקידום אתר

שאלת השאלות - האם קישורים עובדים? האם לבצע קישורים לאתר במטרה לקדם אותו קידום אורגני? ככל הנראה שהתשובה היא כן, יש תחומים שבהם אפילו מאוד אך להשקפתי יש לבצע קישורים במידה, בצורה טבעית, מאתרים רלוונטיים וחזקים (סמכותיים וכאלו שמקבלים קישורים בעצמם מאתרים חזקים ומוציאים מעט קישורים לאתרים טובים).

האם זה אפשרי? בישראל מאוד קשה ובכלל גם לחברות היי טק הנושא של כתיבה באתרים מארחים ברמה גבוהה הוא נושא הדורש משאבים עצומים. בכל מקרה אם עושים אז קישורים צריכים להכיל מילות מפתח מגוונות ולעיתים ללא מילת טקסט בקישור בכלל(אמרנו טבעי) והחשוב מכל - לא לקדם רק את דף הבית אלא ובעיקר דפים אחרים באתר בהתאם להקשר ממנו מגיע הקישור.


פרוטוקול מאובטח https


באוגוסט 2014 גוגל הכריזה שהיא התחילה להשתמש בסיגנל https כפקטור באלגוריתמים שלה, זה אומר שהיא רוצה שכל האתרים יעברו למצב המאובטח (עם תוספת ssl/tls). בכל מקרה ההשפעה של אלגוריתם זה היא על פחות מ 1%מהתוצאות כך שאם לא עברתם על תהיו מוטרדים מדיי.