.

כתיבת תוכן לאינטרנט

01.01.0001

 
אופטימיזציה של דפי תוכן – כותרות


אחת המשימות המרכזיות בעבודתו של מקדם אתרים בתהליך קידום אתר אינטרנט היא לעבות ולשכתב את דפי התוכן של האתר. פעולת אופטימיזציה של דפי תוכן היא פעולה שבה מקדם אתרים פועל בשני מישורים – משכתב כל דף באתר מבחינת קידום אתרים כלומר לפי כל הכללים שמסייעים לדף בקידום אתרים ודואג בו זמנית לשמור ולהעצים את תוכן הדף על מנת להשיג יעדים שיווקיים עבור הדף. חלק זה שייך לתחום של כתיבת תוכן לאינטרנט (תוכן שיווקי ) ודורש מיומנויות של כתיבה לאינטרנט וראיה שיווקית מצד מקדם האתרים.

במאמר זה אגע בפן אחד בלבד בכתיבת תוכן לאינטרנט – כותרות הדף.


כותרות בקידום אתרים


אופטימיזציית תוכן בקידום אתרים מתחילה עם חלוקת הטקסט לכותרות. כמקדמת אתרים אני מקבלת בד"כ טקסט נטול כותרות .הפעולה הראשונה של מקדם אתרים היא מציאת כותרות שירמזו בצורה הברורה ביותר על מה הדף מדבר. כותרות ברורות הן דבר חשוב היות והמטרה היא לעזור לגולש לדעת האם בדף זה הוא ימצא את המידע שהוא מחפש.

ודאי תשאלו למה יש למקדם אתרים אינטרס לעזור לגולש האנושי ? ובכן , קידום אתרים הוא חלק משיווק באינטרנט וככזה מקדם אתרים צריך לסייע ליצור טקסטים שימשכו את הגולש לקרוא (יהיו אטרקטיבים) וימנעו נטישה מהירה של האתר. כותרות טובות משדרות לגולש כבוד לזמנו היקר, מסייעות לו להבין בזריזות אם יקבל כאן את המידע שביקש ומונעות בריחה של גולשים חסרי סבלנות שמחפשים להבין על מה מדובר בדף.

כותרת הראשית ( H1 ) וכותרת משנית (H2 ) חשובות כמובן מאוד גם מבחינת קידום אתרים היות וכותרות מגדירות לגוגל סדרי עדיפויות והבנה על מה הטקסט הולך לדבר ואילו מילות מפתח משמשות קו מנחה בדף.

כותרת ראשית

רצוי שכותרת ראשית ( HEADING 1 ) תהיה קצרה ותמציתית ותכיל בעיקר את ביטוי/מילת המפתח המקודמת. למשל בכותרת נוסח "תהליך קידום אתרים" שמטרתה לקדם את הביטוי - קידום אתרים . מה שגוגל עושה , הוא סופר את מספר המילים שיש בכותרת ובודק את "ריכוז" הביטוי המקודם מסך המילים. כלומר בכותרת " תהליך קידום אתרים" יש 3 מילים, מיתוכם "קידום אתרים" זה שני שליש כלומר 66% צפיפות. ככל שהביטוי מופיע בצפיפות גבוהה יותר כך גוגל מייחס לביטוי רלוונטיות גבוהה יותר.

"תהליך קידום אתרים" זוהי כותרת תמציתית יותר מאשר אם מקדם אתרים רושם למשל:" אופטימיזציית תוכן כחלק מתהליך קידום אתרים" במיקרה השני, הביטוי קידום אתרים מופיע בצפיפות של 2/8 מילים כלומר בצפיפות של 25%. זה מקשה על גוגל להבין שהדגש בכותרת הוא על הביטוי קידום אתרים ולכן הביטוי קידום אתרים נבלע.

כותרת משנית


לכותרת משנית יש גם חשיבות בקידום אתרים אבל מבחינתו של מקדם אתרים יש לה חשיבות גם במיקוד הטקסט לגולש האנושי.

אם בכותרת הראשית משתמש מקדם אתרים במילת המפתח בעיקר כדי שגוגל יקרא, הכותרת המשנית עוזרת לו בעיקר כדי להבהיר לגולש על מה בדיוק המאמר מדבר.

כלומר – תהליך קידום אתרים הוא למשל כותרת כללית. הוא נעשה בכוונה כדי לקדם את הביטוי בעיקר עבור גוגל. בכותרות המשניות כדאי למקד מידע לקורא האנושי על מנת להבהיר לו בדיוק מה יקרא במאמר.