.

ותק של אתר באינטרנט

01.01.0001

אתר הצובר ותק בגוגל צובר כוח. ותק הוא פרמטר מאוד חשוב בקידום אתרים בגוגל  וכאשר מקדם אתרים בא להעריך את סיכויו של אתר לעקוף מתחרים בדף הראשון הוא בהחלט מסתכל על גיל הדומיין ועל ההיסטוריה שלו. ככל שאתר אינטרנט ותיק יותר כך גוגל אוהב אותו יותר ונותן לו קרדיט. כמובן מדובר בדומיין שיושב ברשת על אחסון ולא על דומיין קנוי שלא עושים איתו שום דבר.


ארגז החול של גוגל


כדי להיווכח בפן נוסף של ותק אתר, ניתן לראות מה קורה כשהאתר דווקא חדש- חלק מהאתרים נופלים למה שמכונה-"ארגז החול של גוגל". כאשר אתר חדש עולה ברשת, גוגל מתייחס אליו בחשדנות כלשהי ורוצה לתהות על קנקנו של האתר. לפעמים כחלק מפעולת החשד, האתר מופיע בחודש הראשון ואז נעלם מהתוצאות שגוגל מציג. מקץ כ-4 חודשים האתר מופיע מחדש. התופעה קורית לאתרים מסוימים באופן אקראי. לא ברור מי מהאתרים החדשים ייפול לארגז החול כיום התופעה נדירה יותר וניתן לראות אפילו שבהתחלה אתר זוכה לימים של חסד ומופיע גבוה בתוצאות.בכל מקרה כאשר עושים קידום אתרים חשוב שמקדם אתרים יעדכן בתופעות הללו את בעל האתר. היום פחות אתרים חדשים מגיעים למצב של ארגז החול וניתן להפחית את הסיכוי של ארגז החול אם לאתר חדש יש קישור/ים חיצוניים אליו מאתרים ברי סמכא. כלומר אם גוגל רואה שאתר "טוב" וותיק בחר להמליץ (לתת קישור) לאתר חדש,גם הוא פחות חושד באתר זה ולפיכך לא יפיל אותו לארגז החול. ביאהו אגב אין אפילו חודש של חסד, האתר פשוט נעלם מהתחלה.


העברת בעלות על אתר


אחד מהפיתרונות הנוספים להרוויח ותק לאתר ולזכות בכמה נקודות יתרון בקידום אתרים בגוגל היא רכישת אתר קיים ממישהו והסבתו לצרכינו. יש לקחת בחשבון שגוגל יודע מה היה באתר הישן ולכן לא יקבל שינוי מהותי באופי האתר. למשל אתר שעסק בפרחים הופך לאתר פיזיותרפיה. כלומר חשוב להדגיש שההיסטוריה של האתר משמעותית. כמו כן יש לקחת בחשבון שכאשר קונים אתר קיים ממישהו ועושים העברת בעלות כלומר משנים את ה DNS זה מאפס את הנתונים של האתר כלומר את הקרדיט. הפיתרון-הבעלות לא מועברת, עושים הסכם משפטי כתוב.


בכל מקרה חשוב לציין שקניית דומיין ישן ושימוש בו למטרה חדשה הוא רלוונטי אם אופי האתר העומד לקום יהיה דומה למה שישב על האתר הישן. כמו כן מה שייעץ כל מקדם אתרים הוא שלקנות דומיין קיים כדאי רק אם עומדים להכניס בתוכו תוכן חדש לחלוטין שלא היה ברשת ולא כזה שמועבר מאתר קיים לאתר הקנוי. כלומר שלא עומדים להעביר תכנים קיימים לאתר זה אלה מעלים תוכן חדש לגמרי. הסיבה לכך היא שכשמעבירים תכנים מאתר לאתר יש לעשות זאת בקוד 301 (כל קוד אחר לא תופס בגוגל) וקוד זה(הנקרא גם (Permanent Redirect לא יתפוס כאשר מעבירים את התוכן לדומיין ותיק.