.

חדש - קישורים נכנסים בגוגל אנליטיקס

08.05.2012

איך רואים קישורים נכנסים ממדיה חברתית דרך גוגל אנליטקס


גוגל אנליטקס משפרת ביצועים ועכשיו במסגרת הדוחות החברתיים החדשים שנוספו לפני כמה שבועות היא מוסיפה רכיב חדש הקשור לקישורים נכנסים. מהיום, ניתן יהיה לראות את הקישורים הנכנסים לאתר כולל הכותרות שלהם גם דרך אנליטקס.

גוגל אנליטקס מאפשרת עבור משתמשיה , הפעילים ברשתות חברתיות ועושים קידום אתרים לראות עבור אלו תכנים (עמודים באתר) מצביעים יותר. באופן זה, יכול מנהל האתר לעקוב אחר הרשתות החברתיות המביאות לו כניסות והמרות, סוגי הפעילות בתוך כל רשת חברתית המעוררת את הכי הרבה תגובות, סוגי תוכן אטרקטיביים ולחזקם .

איך רואים קישורים חברתיים ?


לא פשוט למצוא את מיקומם של הדוחות במערכת אנליטקס אבל הם שווים את הטרחה.
נכנסים תחילה ל מקורות תנועה  ואז אל -  Social reports/ חברתי  יש ללחוץ  על pages / דפים .
בחלק התחתון של הדף מופיעים דפים שאליהם הייתה פעילות מרשתות חברתיות.
 יש ללחוץ על  ה URL הרצוי (הכתובת העליונה היא הנצפית ביותר ,בסדר יורד).
לפנינו יוצגו רשימת הרשתות החברתיות שמהן נכנסו לדף
•    מאילו רשתות חברתיות הגיעו לדף הספציפי
•    כמה פעמים הדף הוצג
•    כמה זמן שהו בממוצע בדף מאותה רשת חברתית
•    בכמה דפים בממוצע ביקרו באתר
קידום אתרים בגוגל
בדף שיתקבל אחרי לחיצה על כתובת ספציפית יש  ללחוץ בטאב העליון שוב על האפשרות Activity Stream / זרם פעילות
עבור כל קישור נראה את התקציר (הטיזר) וכן יש אפשרות להיכנס לעמוד או לצפות בו באמצעות לחיצה על View Activities

אם נלחץ משם על כפתור ה Events / אירועים  בטאב למעלה

נקבל מידע לגבי הקישורים כולל 1+, בוקמרקס של דלישס ואחרים. נכון לרגע זה (או כך לפחות אצלי)  מוצג רק גוגל פלוס
למרות שגוגל פלוס הוא מקור מינורי לכניסה לאתר.

google analytics

איך מנתחים פעילות  ברשתות חברתיות


גוגל אנליטיקס אינה מסתפקת בלתת לנו רק את כמות הנכנסים מכל רשת חברתית. ניתן לעקוב לגבי כל סוג תוכן שפרסמנו לא רק איזו מדיה הביאה לו תנועה ( לינקדאין, גוגל פלוס, פייסבוק ,טוויטר טייפד ואחרים )אלה באיזו סוג פעילות היה מעורב הדף. למשל האם הדף גרר כניסות מתוך פרסום בקבוצה, פוסט, תגובה, ציוץ , ציוץ חוזר ועוד. למידת אופי הפעילות תסייע להבין מה גורר יותר תגובות ובאיזה אופן כדאי בהמשך לפרסם.
נכנסים ל : דפים , תחת הפניה חברתית בוחרים דף URL  ספציפי שעליו רוצים ללמוד פעילות , ולמטה בוחרים לבחון את אחת מהרשתות החברתיות ,לוחצים עליה ומקבלים מהיכן באותה רשת חברתית הגיעו לדף ,כמה הגיעו, כמה זמן שהו ובכמה דפים עוד ביקרו. לגבי גוגל פלוס ניתן לקבל גם גרפים אם נלחץ על  רשת חברתית ופעולה.

Google anlytics

לסיכום

 בצפייה בדוחות תמצאו את המידע שימושי, אולם, עדיין חסר מידע מצטבר של כל העמודים המקושרים. כמו כן גוגל מספקת מידע מפורט ונוח בעבור גוגל פלוס יותר מאשר המידע מרשתות חברתיות אחרות . המידע מאורגן בייחוד עבור מידע איכותי כשעם המידע הכמותי  פחות נוח לדלות מאנליטיקס. למשל אין אפשרות למיין או לסנן את הנתונים לפי הצורך, גם לא לסכום אותם. יהיה שימושי אם בעתיד ניתן יהיה לקבל מידע בזמן אמת כמו שגוגל מצהירה ולא בהשהייה של יום פלוס ,בשביל קידום אתרים בגוגל זה פחות אקוטי אך כששולחים מסרים בזמן אמת יש צורך לשנות ולהתאים ברמת כאן ועכשיו , זה הקצב של מדיה חברתית

קראו גם – מדידת ביצועי רשתות חברתיות