.

השלכות מלחמת הספאם על קידום אתרים בגוגל

26.01.2011

 
בחלקו הקודם של המאמר הצגנו איך גוגל חשופה לאחרונה לביקורת הולכת וגוברת על ריבוי תכני הספאם בתוצאות החיפוש ואת הצהרת כוונותיה לטפל בעניין כאחד היעדים הדחופים.
אין ספק שזה רק ענין של זמן עד שאלגוריתם משוכלל יותר יכנס לפעולה וישנה שוב את חוקי המשחק בדרוג של אתרים וכפועל יוצא על קידום אתרים בגוגל
כיום נשענות פעולות קידום אתרים בגוגל על שימוש מאסיבי בתוכן לשתי מטרות עיקריות – עיבויו של אתר בדפי תוכן שתומכים במילות מפתח אותם האתר מקדם וכן שימוש בתוכן ליצירת קישורים.
בשתי גזרות אלו יש רמות שונות של שימוש בתוכן – מקידום אתרים שדואג להעשרת אתר בתוכן איכותי ומעניין ,אזכור התוכן באתרי Bookmark    ורשתות חברתיות שונות ליצירת רייטינג ועד הקצה השני של קידום אתרים אפור המייצר תוכן ספאם בכל דרך שהוזכרה במאמר הקודם .
מקדם אתרים ממוצע ובמיוחד עם הוא עושה קידום אתרים בישראל נע בתפר שבין שתי הקצוות תוך ניסיון להתאים לשוק הישראלי ולגוגל ישראל.
כפי שכבר הוכח עד כה גוגל לא כל כך עשה מאמץ להבין עברית לעומק ולפיכך חוקים נוקשים שחלים על קידום אתרים בשפות אחרות פחות "תופסים" בקידום אתרים בעברית.
מצד שני גם לא כדאי להיות שאננים האלגוריתם החדש עשוי להשתכלל בזיהוי תוכן ספאם דווקא בזכות מדידה משוכללת יותר של איכות וכמות הצפיות בדף תוכן (זמן שהייה בדף, אחוזי נטישה וכו) תגובות גולשים, איזכורים וכד'. כל אלו להערכתי יהוו מדד דומיננטי יותר מבעבר.
אם הביקורת המרכזים היא כנגד תוכן שנכתב לחוות תוכן וללא מטרה לתרום לגולש יהיה אך הגיוני שעיני הגולש הן אלו שיסייעו לגוגל בצורה הטובה ביותר לסנן ולשפוט את התוכן.
וכיוון שתמיד מצויה הטכניקה של זיוף והטיית הקלקות כדי לייצר רייטינג מלאכותי גם כאן יכולתו המשופרת של גוגל לאבחן IP  ולהשתמש בעוגיות מדרגה ראשונה תסייע לגוגל לאתר מניפולציות טוב יותר.
כרגע מדובר בספקולציה בלבד אך בקצב בו מגיב גוגל להלכי הרוח ב"רחוב" האינטרנטי יש להניח שבעוד חודשים ספורים יתלווה למאמר זה דיווח על אלגוריתם תוכן חדש ועל השפעתו הגורפת על קידום אתרים בגוגל.