.

גוגל ומלחמתה בספאם

26.01.2011

 

חודש ינואר החולף אופיין בהרבה ביקורת שהופנתה כנגד תוצאות החיפוש שגוגל מציג.

בהתייחס לכמה מהביקורות הללו קשה שלא לתהות האם אופן הטיפול בתכנים שמפעיל גוגל נמצא בקריסה.

לדברי מאט כץ,כפי שבאים לידי ביטוי בבלוג הרשמי של גוגל התוצאות מעולם לא היו מדויקות ואיכותיות יותר. בהתייחסו לתופעת הספאם מוסיף   Matt Cutts כי כמותו בשפה האנגלית כיום הצטמצמה למחצית ממה שהייתה לפני 5 שנים .בשפות אחרות מתהדרים גוגל ביכולות סינון משופרות אפילו יותר.

בד בבד עם ההצהרות המחמיאות לא מכחישים גם בגוגל כי לאחרונה חלה אינפלציה בכמות האינפורמציה שמוגדרת כספאם ובצורך להמשיך ולשפר את גזרת הלוחמה בו


ספאם "קלאסי"

במובן הקלאסי של המילה מגדירה גוגל תוכן מזובל (ספאם) כתוכן לא מקורי, מידע בעל ערך דל לגולש וכן טקסט שמכיל קישורים לא רלוונטיים. לעיתים קרובות תוכן שכזה הוא תוצר של פעילויות יזומות ומגמתיות של קידום אתרים בגוגל לעיתים נעשה ממניעים אחרים.


צעדי גוגל להגברת איכות התוכן

לאחרונה חנכה גוגל מסנן תוכן משופר שמשכלל את יכולתו של גוגל לאתר תוכן לא איכותי. האמצעי החדש מזהה ספאם בצורה מדויקת יותר גם מדפים פנימיים של אתרים ( Google Mayday) .ביכולתה לזהות ביתר קלות תוכן מועתק או אתרים עם אחוז נמוך של תוכן מקורי, דפים עם מילים שחוזרות על עצמן , בלוגים שיש להם תגובות גולשים אוטומטיות או עצמיות , אתרי האקינג וכדומה. גוגל מדגיש את השימוש הנרחב שהוא עושה ב IP וב "עוגיות" במלחמתו בספאם מה שמוביל להנחה שקרוב לוודאי שהקלקות מתוזמנות, ומקורם של קישורים הם חלק מהשיטות לאיתור תוכן לא איכותי. 


יעד הספאם הבא – "חוות תוכן"

לאחר הטיפול היעיל במה שמוגדר ספאם מובהק והפחתתו מתחילה גוגל לכוון את מלחמתה ב"חוות תוכן". ניראה כי מאמציה להתלבש על תחום זה ולנקותו הולכים וגוברים במיוחד לנוכח הביקורת והלחץ המופעל עליה לטפל במצב


הביקורת כלפי אתרים ליצירת תוכן

ההגדרות החדשות של ספאם אינן מפתיעות – כולנו נתקלים בדפים שנראים כאילו שאין בינם ובין "איכות" כל קשר. כאלו שאנו ממהרים לסלק . בעוד אתרים "מסורתיים" יוצרים תוכן שמיועד לעניין ולהחכים את הקוראים במידע , אתרי "חוות תוכן" מתרכזים בתוכן מגמתי טקסטים שעיקר מטרתם הוא יצירת רייטינג או קידום אתרים בגוגל. תוכן ,תמונות ווידאו המיועדים לקידום אתרים בגוגל ומתויגים סביב מילות מפתח . תוכן לאינטרנט שמתיימר להערים על האלגוריתמים, להיות ראשון בגוגל ,לקבל פניות ולעשות "קופה" של רייטינג. 

ועוד סוג מזבל תוכן ניצב כאתגר מתהווה בפני גוגל – אתרים להפצת מאמרים.   associatedcontent.com - הוא רק דוגמא אחת לאתר שכזה שנקנה שנה שעברה על ידי יאהו. מדובר באתרים שמעודדים תוכן ללא כל בקרה ממשית - כל אחד להעלות תוכן ורצוי כמה שיותר

אתם מוזמנים לקרוא הערכת מצב לגבי השינויים שגוגל עשויה להוסיף לאלגוריתם שלה ,אלגוריתם שישפיע על סינון תוכן , על חווית המשתמש וכמובן על קידום אתרים בגוגל