.

קידום אתרים מחייב יחסי ציבור

28.01.2013

כולנו חווים את המגמות המהירות  – גולשים שמצפים לחווית גלישה טובה מכל מקום בו הם נמצאים ,עורכים חיפושים באמצעות הנייד ומצפים גם לתוצאות רלוונטיות למיקומם וגם לאיכות צפייה מותאמת, רוצים לקבל מידע איכותי ולא ספאם, פעילים בערוצים חברתיים מגוונים ,אוהבים להשתכלל ולקבל בשורות חדשות.
גם גוגל מצידה מתאימה ומכתיבה (שניהם גם יחד) אלגוריתמים,כלים ואלמנטים שישפרו את חווית הגולש וזה אומר שמי שלא מתאים עצמו נזרק מחוץ למשחק.
ומה המשמעות לתהליכי קידום אתר? קודם כל קידום אתרים ברמה אחרת הכולל ראייה שיווקית רחבה, פעילות במגוון זירות אינטרנטיות, התאמה של האתר למגמות שהוזכרו  כשלמעשה לכל קידום אתר נדרש קידום אתרים מעט שונה ובהתאמה אישית  לפי אופי הענף,המוצרים, התנהגות הלקוחות, מיצוב העסק והיעדים השיווקיים.
זה מציב אתגר  למקדם האתרים אך לא רק לו - בשונה מהעבר היום קשה מאוד להביא אתר להצלחה ללא שיתוף פעולה שוטף מצד הלקוח!
לקוח פאסיבי, שמגיב בהשהייה לבקשותיו של מקדם אתרים או לא יכול להכניס שינויים באתר ולהתאימו לדרישות החדשות אל יצפה להיות ראשון בגוגל ולתפוס נתח שוק באינטרנט.
קידום אתרים חלטוריסטי כבר לא עובד ו"עובד" על גוגל.

במאמר זה אציין חלק מהמגמות שעל בעל אתר ועל מקדם אתרים  לקחת בחשבון בבואם להכין תמהיל שיווק אינטרנטי לאתר

חיפושי מובייל

נכון להיום 16% מהחיפושים ברשת נעשים בשימוש במכשירים ניידים והמגמה הולכת ומתחזקת גם בשנה הקרובה ולכן חיפושים "מקומיים" יתפסו נתח חשוב ביותר בקידום אתרים אורגני וקידום ממומן. יש להתאים את האתר לגלישה בניידים . יש לשאול, האם אני מוכר מוצר/שירות שהלקוחות שלי עשויים להזמין גם כשהם מחוץ לבית ? דוגמא בודדת -נותני שירותים שלקוחותיהם עשויים להזדקק להם  או לנסות לתאם איתם בעודם בדרכים.אין טעם למשל להעמיס על אותו לקוח המעוניין באיש מקצוע גם גישה למאמרים את זה הוא קרוב לוודאי לא יקרא כשהוא גולש בטלפון הנייד ורק מעוניין לתאם .במקרים אלו אתר לניידים צריך להיות מותאם למשל עם מעט אפשרויות לחיצה אך עם כל מה שדרוש לקבלת החלטה והזמנה מהדרך.


אינטגרציה של חיפוש וחיפוש חברתי

אין ספק ששיתופים של גוגל+ ופייסבוק משחקים תפקיד חשוב בהשפעתם על תוצאות החיפוש וניתן לראות זאת בבירור בתוצאות החיפוש של בינג. אולם, בשנה הקרובה צפויות תוצאות החיפוש להציף גם נושאים שונים מאותם אתרים אשר שותפו באופן פעיל ברשת.
פייסבוק הרי כבר הכריזה על שינויים בנושא החיפוש החברתי, דבר היכול להשפיע על התנהגות החיפוש המקובלת כיום. ככל הנראה יתפתחו שני סוגי חיפוש:
1.    חיפוש של מסמכים, ווידיאו, בלוגים וכו' ויפעלו כמו שגוגל ובינג מציגות כיום
2.    חיפוש המסתמך על המלצות חברתיות
מתוקף השינויים, מומלץ כמובן לשים דגשים, על כל התכנים המפורסמים בפייסבוק במיוחד בפתקים (NOTES) ולוודא שהפרופיל והפוסטים  מכילים מידע מלא וכן ביטויים רלוונטיים (מילות מפתח) כולל תיוגים.


קידום ווידיאו ותמונות

השיתוף החברתי  של ווידיאו מהווה שיקול מהותי בקידום. לכן מומלץ לעסק  להתחיל לשלב הן ווידיו והן תמונות היכן שניתן ולעשות בעזרתם באזז חברתי למשל ב You Tube ,Vmeo ודומיהם או ב PINTEREST  לתמונות. חשוב לוודא, שהווידיאו והתמונות עברו תהליכי אופטימיזציה ושלעסק יש פרופיל עסקי ברשתות המתאימות. אמנם לא עבור כל עסק מתאים להכין סרטונים אך עם קצת יצירתיות שיווקית שהיא כשלעצמה אמירה עסקית ניתן להפיק כמעט עבור כל עסק סרטונים וכמובן שתמונות.


תוכן ,תוכן,תוכן והפעם ...איכותי

נגמרו החיים הקלים של עסק שרכש לפי משקל "מאמרים לקידום" .כיוון שהתוכן הזה אינו מעניין איש ולמעשה גם מוצנע עמוק באתר כי גם בעל האתר אינו מעוניין למצב את האתר עם התוכן הזה אין לו כבר ערך. ומה במקום? תוכן איכותי ,בעל ערך ללקוח , שמי שקורא אותו אומר "החכמתי"!.
מאוד לא קל לייצר תוכן שכזה ,הוא יקר לכתיבה,דורש תחקיר או שיתוף של איש מקצוע בכתיבתו אבל התוצאה גוררת כניסות לדף,שהות ממושכת ,שיתוף חברתי והצבעות חברתיות. כל אלו הן נכס לקידום אתר .
ועל החשיבות השיווקית דברנו?...

אינטגרציה בין קידום, הודעות לעיתונות ורשתות חברתיות

ישנה חשיבות רבה בקישורים המוטמעים בידיעות חדשותיות לא רק בשל הקישור עצמו אלא גם, בשל הנראות של התוכן. לכן יש חשיבות רבה לאופטימיזציה של תכנים המפורסמים כחדשות, על אף שלעיתים יחסי ציבור ותקשורת יכולים להוות בעיה בתזמון שחרור הידיעה החדשותית. בשל כך מומלץ בהחלט, לעשות אינטגרציה ולתאם את כל אפיקי הפרסום: אתר, רשתות חברתיות ומדיה אחרת.


מטא תג – rel=Aothor

הרשת מוצפת באין ספור כתבות, מידע ותוכן, ובתוך כל אלו ישנם אנשים מובילי דעה אשר הפוסטים אותם הם מפרסמים זוכים ליותר קוראים ושיתופים. כאשר כותבים מתייגים את עצמם באופן מוסדר, לגוגל קל יותר לעקוב אחר אותם הפוסטים המפורסמים ע"י אותו כותב  ולזהות מקומות נוספים בהם הוא כתב. מתאים לכל מי שכותב באתר או בבלוג או באתרים מארחים וחתום על מאמריו.


התמקדות בגוגל+

למרות שגוגל+ לא מצליחה להיטמע בפעילות החברתית שלה כפי שחזו יוצריה  עדיין מומלץ להשקיע בה ולו בגלל הפוטנציאל והדחיפה שנותנת לה גוגל עצמה. לגוגל+ ישנם תכונות אשר מאפשרות לה התפתחות נישתית של קהל אוהדים בייחוד גם לאור שירות ה- Hangout. לכן, מומלץ לתת לגולש את האפשרות לשתף את התוכן גם ע"י כפתור הגוגל+. יתכן שכוחה בקידום אתר עוד יתגלה כחזק מכפי שצפינו.

ולסיכום - חשיבה הוליסטית

קידום היא דרך להעלאת כמות הגולשים לאתר, לכן חשוב מאוד לראות את התמונה בכללותה וליצור שיתוף פעולה בין התחומים השונים: קידום אורגני, קידום ממומן, רשתות חברתיות ,שיווק המוצרים ועוד ולהציג את הצורך הזה גם ללקוח זה אמנם מייקר את שירות קידום האתר אך כפי שהבהרתי המושג קידום אתרים הפך מזמן ליחסי ציבור לאתרים.