.

טוויטר משפרת את עמודי המותג

26.01.2012

בחודש דצמבר השיקה טוויטר את עמודי המותגים שלה ובינתיים אנו מתבשרים שהיא מפתחת עוד אלמנטים שיסייעו לעסקים ולמותגים ליצור דף יצירתי ובעל ערך שיווקי וערך לקידום אתרים בגוגל . טוויטר נמצאת בעיצומם של מחקר ופיתוח ולכן בשלב זה תוכלו בעיקר לקרוא על החידושים ולהמתין בסבלנות עד שדפי המותג יפתחו גם לכם. בשלב זה רוב החברים בטוויטר ובכללם גם הישראלים שבחבורה ,בעלי מותגים או מקדמי אתרים  לא רואים את דפי המותגים בטוויטר שלהם אך נראה ששווה לחכות ! - שימוש יצירתי בטוויטר יוכל לשמש כלי שיווקי ממדרגה ראשונה ומנוף נוסף לתהליך קידום אתרים באינטרנט ובאזז חברתי.
חלק מהמחקרים שעורכת טוויטר כדי למצוא את הנוסחה המנצחת לדפי עסק ומותג מתבסס על מחקרי ניראות הבודק (או בתרגום -" פגיעות עין ") כלומר מחקר העוקב לאן מפנים הגולשים את מבטיהם כאשר הם מסתכלים על דף פרסומת מסויים.
קידום אתרים לפי מחקר העוקב אחרי סריקת העיניים של הגולשים בעמודי אינטרנט, לחברות יש הזדמנות אחת להפוך את המבקרים בעמוד הטוויטר מסתם מבקרים לכאלה שיעקבו אחריכם. קידום אתרים בגוגל עמודי המותג בטוויטר כוללים באנר עליון בו ניתן לנעוץ ציוץ מסוים שניתן להרחיב עליו את הדיבור והוא יכול להכיל גם קבצי מדיה. לאחר התייעצות עם כמה חברות ומכוני מחקר טוויטר צפויה לפתח ולבצע עוד הרחבות בדפי המותג.


אודות מחקר התמקדות המבט בעמודי מותג של טוויטר


המחקר נעזר במטודולוגיה רטרוספקטיבית, תהליך שיכול להיות בעייתי בשל התשאול הישיר ובעל פה של המשתמשים תוך כדי גלישה מה שגורם למשתמשים לחוות עומס תוך כדי פעולת הגלישה ולהעלות את מספר הכישלונות. אחריו נערך גם מעקב על מבט העיניים לאחר שתושאלו הגולשים שאלה בסגנון "על מה אתם חושבים באותו הרגע". שישה משתתפים השתתפו במחקר, רק שישה ! אבל לדברי Guy Redwood מייסד חברת המחקר Simple Usabillity מספר משתתפים קטן כזה הוא טיפוסי שכן מספיקים לדבריו אפילו רק 5 משתתפים כדי לשקף 85% מבעיות השימוש

עלייה בדפי המותג: מחכים לתוספות חדשות


בינג טוענת שניתנו להן שבועיים להתכונן להשקת העמוד החדש בטוויטר. דונאלי מקוקה קולה טוען "טוויטר הינה שותף קרוב ומוערך המקשיב למפרסמים כך שלמרות ההתראה הקצרה ניתן היה לעבוד איתם על הרעיון מספר שבועות לפני ההשקה". הוא מוסיף "עמודי המותג הינם חדשים ולא פורסמו באופן גורף לכולם אלא רק נוסו על מספר משתמשים. אנו נרגשים מהשינויים ומקווים שהצוות של טוויטר ימשיך להיענות לדרישות הגולשים לשיפורים נוספים בעמודי המותג". גם בינג מתרשמת מן הסטטיסטיקות בבדיקת עמוד המותג "אנו מרוצים מאוד מהגדילה – העמוד הביא גדילה של 50% בשישה חודשים האחרונים". האדלי מוסיף: "אנו רואים יותר מחויבות מצד הגולשים עם עלייה של 28% בציוצים חוזרים בחודש החולף".
התמונות מתוך מחקר של סימפל יוזביליטי