.

האלגוריתמים החדשים של גוגל והשפעתם על אפיון אתר

07.11.2011

האלגוריתמים החדשים של גוגל  מייצרים קצב דינמי של עבודת קידום אתרים .הטקטיקות והדגשים כל הזמן משתנים –מה שעבד מאבד רלוונטיות ,שיטות חדשות דורשות תשתיות אחרות וכלים חדשים בקיצור בעולמם של מקדמי האתרים אין רגע דל. הסתגלות היא שם המשחק וגם התאמת שיטות עבודה ותשתיות ולעיתים מה שיקבע איזה מקדם אתרים יצליח להביא אתר להיות ראשון בגוגל בתחום תחרותי הוא היכולת של הלקוח להיענות ולהתאים את האתר לתנאים החדשים שנוצרו. כאשר בונים אתר חדש אין שמחה גדולה מזו למקדם אתרים – הכל פתוח והיכולת לשחק עם מבנה האתר היא גבוהה (לפחות בפוטנציאל).  איך מאפיינים אתר במאמר זה יצוינו מקצת מהאלמנטים שיש לשלב באפיון אתר חדש ,אלמנטים הנובעים מכניסתם של שיטות קידום אתר חדשות

מבנה תומך עבודת קישורים

 
חלק מהאלגוריתמים ומהסטנדרטים החדשים שהציבה גוגל לאחרונה אינם קשורים קשר ישיר למבנה האתר אלה לתהליכי עבודה שמבצע מקדם אתרים . עבודת קישורים למשל היא בעיקר עבודה חיצונית לאתר וניתן לבצעה לפיכך ללא תלות במבנה האתר. אם זאת, כאשר בונים אתר חדש מומלץ להוסיף כמה עזרים לסיוע עבודת הקישורים של מקדם אתרים , בעיקר אם מדובר באתר המכוון לקידום אתרים בתחום תחרותי. 
כיוון שהיום הוצאת קישורי פוטר (קישור גורף מכל דפי האתר) איבדה מכוחה לקדם אתר ומשמשת פחות ופחות בקידום אתרים בגוגל  נבקש לבנות אתר חדש עם פוטר שהוא קטגוריאלי ולא פוטר גורף (מכל דפי האתר) .כמובן שכדי לייצר את מירב הגמישות ניתן אופציה לדריסה ידנית
משחק עדין עם דגשים על חוזק דפים שברצוננו לקדם? –  נאפשר גמישות בהגדרת סוג הקישור  JAVASCRIPT, NOFOLLOW , DOFOLLOW בתפריטים ובטקסט

קוד בשירות קידום האתר


היום יותר מהעבר אתר נדרש להקפיד על זמן טעינה מהיר ( כ 1500 מילי שניות) של דף אינטרנט. מהירות התגובה של דף אינטרנט קשורה במידה רבה לאיכות כתיבת הקוד ולנקיונו . יש לבנות אתר תוך התחשבות בנתון זה ולבקש מבונה האתר לייצא פקודות שהינן עמוסות בקוד (כמו מנגנוני "חפש" ואחרים) אל קבצים חיצוניים. בעבר זה היה מותרות, היום מאוד חשוב.
גוגל פרש המאדיר כוחו של תוכן מעודכן יעודד קרוב לוודאי התקנים ותוספים שיעניקו עדכון מלאכותי. אני נזהרת להציע זאת כהמלצה אך מציינת זאת כיוון שברור לי שלצד תהליכי קידום אתרים סולידיים (כאלו שגוגל למעשה מצפה לקבל) יבוא גל מניפולציות המנסות לעדכן דפים בצורה ממוכנת.

נגישות לטבלטים ולהתקנים ניידים


אמנם אין זה קשור ישירות לאלגוריתמים של גוגל אך אני רואה לנכון להזכיר שלתחום זה התאמה מלאה משל עצמו. ניתן לקרוא במאמר אופטימיזציית אתר להתקנים סלולריים

שימוש בסרטוני וידאו


  סרטוני וידאו נחשבים לאלמנט  שגוגל למד להעריך ולחבב עד כמה גוגל מחשיב וידאו בקידום אתרים בגוגל ?  גוגל שם לו כמגמה להעדיף תוכן פופולארי  וסרטוני וידאו הם תוכן בעל שיעורי צפייה גבוהים ,גוגל מבין זאת . כאשר מעצבים אתר חדש מומלץ לתת לסרטון או סרטונים במה מרכזית בעיצוב ולהוסיף כמובן מנגנוני דרוג גולשים לסרטונים.

תוכן מעניין במה ראויה (פנדה)

 
  התוכן הוא המלך ,סלוגן שכל מקדם אתרים מדקלם ומאיץ בלקוחותיו להוסיף לאתר.  האם כל תוכן יעשה טוב לקידום אתר בגוגל? האלגוריתמים הסטנדרטים עדין עושים את העבודה ל"מאמרי קידום" אך יש להניח כי כוחם ילך ויפחת במיוחד לאור כניסתו של האלגוריתם גוגל פנדה . גוגל החל להשתמש ב"רייטינג" – דרוג גולשים,תגובות, זמן שהייה בדף, נטישה וכדומה כדי להבדיל מתי תוכן תורם לרשת ומתי הוא מרגיז ומיותר. וכשמשקיעים בתוכן מעניין ואיכותי מן הראוי ליצר לו במה מתאימה שתהיה נגישה ובולטת לקוראים כדי להשיג את המטרה – קריאה, שהייה בדף, תגובות וכמובן אפקט שיווקי/תדמיתי
השפעתו של גוגל פנדה נתנה אותותיה על אתרי מכירות עם דפי מוצרים, גם הדרישות להתאמת דפי מוצרים למנוע החיפוש של גוגל יצרה עולם שלם של סטנדרטים שעל אתרי מכירות ליישם. במאמר זה לא אפרט אותם אך מוזמנים לקרוא :
א.    לאנדקס דפים מהר למכור יותר
ב.    קידום אתרים לדפי מוצרים


ועוד כמה אלמנטים של תוכן


א.    מאמרי איכות צריכים לקבל במה במקום נגיש לגולש, למשל בדף הבית
ב.    לכל דף יש להכניס כפתורי דרוג כמו LIKE  של פייסבוק, גוגל פלוס וכן מקום לתגובות גולשים
ג.    יש לשקול לשלב פורום המנוהל בצורה התומכת בקידום אתרים
ד.    אפשר לשלב בלוג באתר ולתת לבלוגרים מוכשרים לטפח בו תוכן תוך עידודם בתמריצים יצירתיים לפרסם את הפוסטים שלהם ולהפיצם בצורה ויראלית ברשתות חברתיות וכד'
ה.    יש לשלב תמונות וסרטונים לא רק לצורך תגים ומילות מפתח אלה כדי להפוך את התוכן לקריא ופופולארי יותר, פופולאריות משתלמת לקידום אתרים 
ו.    כדאי להשתמש בתגיות כדי לספק לגולשים נגישות לביטויים נפוצים התורמים לא רק לקידום אלה כשירות מידע לגולש.
ז.    אתרי  מכירות הרוצים שמוצריהם יופיעו בתוצאות חיפוש המוצרים של גוגל יתחשבו בסטנדרטים שמציב גוגל לאתרים מסוג זה.

מידע עדכני(גוגל פרש)


  ההנחיה להוסיף תוכן באופן שוטף הייתה קיימת מאז ומתמיד השינוי של עדכון הקופאין האחרון מנובמבר 2011 הוא בדרישה לייצר תוכן עדכני ולא רק מקורי. עדיין מוקדם להגדיר מה הכללים ליצירת מידע עדכני באתרים שאין בהם עדכניות מובנית כמו אתרי חדשות למשל אך ניתן להניח כי שילובם של אלמנטים אלו יתרמו חלקם או כולם ליצירת מידע עדכני ואינדוקסו  בתוצאות הרלוונטיות של גוגל:
א.    בכל דף יש לייצר קישור לפייסבוק, לינקאדין, גוגל פלוס ורשתות חברתיות נוספות. בין אם מדובר בדף מוצר באתר מכירות ,מאמר, סרטון וידאו או כל תוכן אחר.
ב.    כל דף מאמרים יישא תאריך
ג.    יצירת איזור בדף הבית שיהווה פלטפורמה לעדכוני האתר.  "חדש" ,"חדש על המדף" ,"חדשות עדכניות" וכדומה. קרוב לוודאי שגוגל הלומד שפות מהר יבין לזהות שמדובר במוצרים עם עניין מיוחד וכן יבין כי מדובר בעדכונים "חמים"
ד.    באתרי מכירות עם מוצרים ידרש ריענון מידע תקופתי על פריטי מוצרים והזנת תגובות גולשים באופן שוטף