.

איך להשתמש ב Google Webmaster Tools –ה'

26.01.2011

איך להשתמש ב Google Webmaster Tools חלק א' -  יתרונות והרשמה
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools חלק ב' -  תצורת אתר
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools  חלק ג' -שאילתות חיפוש
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools  חלק ד' - קישורים
איך להשתמש ב Google Webmaster Tools חלק ה' -סריקה ושגיאות תוכן
 
בחלק אחרון זה של המדריך לשימוש ב Google Webmaster Tools נראה את הפונקציות המצויות באזור ה"אבחון". גם איזור זה מסייע לכל חברה מקדמת אתרים לצפות בבעיות שמתריע גוגל לגבי האתר,ניתן לראות האם האתר תקין באופטימיזציית תוכן,האם השרת עליו הוא יושב תקין ועוד.
חשוב להדגיש שחלק מהמידע שיתקבל באזור זה ייגזר ממפת האתר שהעלית לאתר.


אתר שמטופל ע"י חברה מקדמת אתרים לא יחכה להתראות אלו שגוגל נותן לאתר שכן לעיתים קרובות הנזק הנגרם לאתר כבר נעשה והעדכון מהמידע המופיע כאן הוא בבחינת "מאוחר מדיי". מצד שני,הבנת נתונים כפי שגוגל מציג חשובה שכן Google Webmaster Tools הוא בכל זאת ערוץ התקשורת אל גוגל וכלי קידום אתרים אחרים מדויקים ככל שיהיו הינם בבחינת הפרשנות ולא המקור.


שגיאות סריקה


באזור זה ניתן לקבל סיכום כללי לגבי טעויות ושגיאות אפשריות באתר.בדוגמא המצויה למשל בתמונה מטה ניתן לראות שנמצאו 9 כתובות שגוגל לא מצא. לחיצה על הקישור תיתן לנו את כתובות הדפים שגוגל לא מוצא.
 


 


סטטיסטיקת סריקה


למרות שסעיף זה נראה תמים למראה התבוננות בו באופן שוטף חשובה ביותר לכל בעל אתר ומהווה חלק ממערכת הדוחות שלי כמקדמת אתרים. חשיבות זמינות האתר לגוגל היא קריטית להצלחת תהליך קידום אתרים באינטרנט. אתר שגוגל לא מצליח לסרוק אותו בקצב טוב ירד בדרוג ולא יזכה להיות ראשון בגוגל גם אם יטופל ע"י מקדם אתרים מקצועי ונמרץ. המידע על קצב סריקת האתר חשוב ביותר.ניתן לראות מה קצב סריקת הדפים בגוגל שלושה חודשים אחרונה. הגרף התחתון מציין כמה זמן לקח לגוגל לסרוק את דפי האתר עד 4 שניות זהו זמן סביר, זמן טעינה ארוך יותר הוא בעייתי.


בגרף העליון ניתן לראות כמה דפים מהאתר גוגל סרק בכל ביקור. סימן טוב הוא שכמות הדפים הולכת וגדלה. כמקדמת אתרים אני בוחנת נתון זה כאשר שיפור בכמות סריקת דפים מעידה על "עניין" של גוגל באתר. גרף 1 מושפע באופן ישיר מגרף 3.
 


 
הצעות HTML


איזור זה מסייע לך בעל האתר או מקדם אתרים לשפר את איכות התוכן באתר. תגי מטה כפולים,קצרים או חסרים כמו גם כותרות מוכפלות או לא באורך הרצוי מסייעות לך לשפרן.


מידע זה נגזר ממפת אתר מעודכנת ולכן חשוב להציג לגוגל מפת אתר עדכנית.


יש לשים לב במיוחד לתגים או כותרות זהות שכן הכפלת תוכן פוגעת בדירוג האתר.


גם כשחסרים כותרות או תגים כדאי לתקן שכן במקרה זה האתר לא מממש את מלא הפוטנציאל שלו בקידום אתרים.
 


 


Google Labs


חדש חדש! Google Labs – ביצועי האתר מידע על זמן טעינת דפים באתר והמלצות איך לשפר דפים אלו. כאמור מעל 4 שניות זהו זמן ארוך מדי,הגולשים מתייאשים וגם גוגל מתייאש.
 
מקווה שהייתי לכם לעזר
סוף מאמרי גוגל וובמסטר טולס.