.

האם להשקיע בדפי גוגל פלוס

24.11.2011

 

 למרות ההספדים שממהרים לעשות לרשת החברתית גוגל פלוס  ולהיענות הדלה של משתמשים לקחת חלק ברשת ישנן סיבות מספיק טובות לעשות מאמץ ודווקא כן להיות חלק מגוגל פלוס בפרופיל אישי ועם דף עסק.
להלן כל הסיבות הטובות למה כן להשקיע ולפתוח דף עסק בגוגל פלוס ולמנף את העסק כחלק מפעילות השיווק שלו וכהשלמה לתהליך קידום אתרים .

מבחר רשתות חברתיות,להשקיע בכולם?

לאחרונה הצהירה גוגל על האפשרות לפתוח דפים עסקיים ברשת החברתית גוגל+. "אנשים רבים וודאי חושבים שיש להם פעילות ברשתות חברתיות מתחרות כמו פייסבוק  וטוויטר אם כן מדוע לטרוח ולהחזיק ערוץ חברתי נוסף גם בגוגל ?" השאלה כמובן הגיונית בהתחשב בזמן ובמשאבים שיש להשקיע בכדי לתחזק את כל הערוצים החברתיים הללו בנוסף לעלויות קידום אתרים והוצאות שיווק נוספות.

על פני השטח דפי גוגל+ נראים סתם כמו עוד דפיי פייסבוק המבוססים על משתמשים. אולם להבדיל, לדפי גוגל+ ישנם אלמנטים ייחודים המבדילים אותם לפחות כרגע מדפים ברשתות המתחרות. 


מעט שחקנים ,אתה בולט יותר !

 


לגוגל יש בסיס משתמשים קטן בהרבה בהשוואה לפיסבוק (40 מיליון לעומת 800 מיליון משתמשים) אך עדין אין להתעלם ממנו. מספר משתמשים קטן יותר מעניק לדף העסק שלכם יותר נוכחות ותשומת לב שכן בשונה מפייסבוק  בו הגולש חווה הצפה של מסרים, ידיעות, משחקים, פרסומות, ורבה מאוד משתמשים המציפים במידע ונלחמים על תשומת הלב , דווקא השקט היחסי הקיים בגוגל פלוס מאפשר לעסק לבלוט.

בגוגל פלוס העדכונים מקוטלגים לפי נושאים: מקצועיים, חדשותיים, תעשייתיים ועוד ומאפשרים לעסקים, חברות ומותגים יכולים ליצור קשר ישיר יותר עם קהל היעד שלהם.
קידום אתרים


גוגל פלוס לפעולות שיווקיות


גוגל פלוס לקחה את היתרון שקיים בבלוג של תקשורת אישית עם לקוחות ודעת הקהל ועשתה עם זה צעד נוסף. כבעל דף עסק בגוגל פלוס תוכל להשתמש ב- Hangout או בשיחות וידיאו/אודיו עם האוהדים . פונקציונאליות זו מאפשרת לחברות להתקשר ישירות לקהל האוהדים בכדי לשוחח איתם, לקבל משוב ולספק תוכן ייחודי.

אפשר למשל להגדיר מספר מעגלים חברתיים ולייצר לכל מעגל פעילות שיווקית ייחודית. מעגלים כאלו יכולים להיות למשל:

  • לקוחות קיימים
  • לקוחות פוטנציאליים
  • לקוחות נאמנים ואוהדים

וכך כלפי כל מעגל תהייה פעילות שונה. למשל מול לקוחות אוהדים ניתן יהיה לשחרר גרסאות חדשות לצורך קבלת פידבק על מוצר חדש. לקוחות פוטנציאלים יקבלו מסרים שיווקיים מסוג אחר וכדומה.

דוגמא יצירתית נוספת לשימוש ב- Hangout אפשר לראות ב- Dell. הממנפת את יכולת התקשורת הזו בכדי לתת מענה ישיר פנים אל פנים של שירות תמיכה ומכירות במקום שיחת הטלפון המקובלת כיום.


לעלות על הגל של גוגל


אחרי כמה מוצרים שלא צלחו ניתן להניח שגוגל תעשה כל מאמץ לשלב את הרשת החברתית שלה עם  שירותיה האחרים ותעניק בכך יתרון יחסי למי שתהיה לו נוכחות בשירותיה. כבר עכשיו ובאופן לא רשמי השוואת מיקומיהם של דפי חברות בתוצאות החיפוש של גוגל מעלה כי דפי גוגל פלוס ממוקמים גבוה יותר בתוצאות החיפוש מאשר דפי פייסבוק של אותה חברה. יתכן שזה מקרי, יתכן שזאת מגמה .בכל מקרה כדאי תמיד לשחק בכל המגרשים.

ניתן להניח כי בעתיד ישתלבו זה בזה השירותים לאיתור מקום, מפות, חיפוש תמונות, ויוטיוב. גוגל החלה במאמצים אלו, אחת הדרכים היא הוספת כפתור 1+ עבור חיפוש תמונות.
שינוי זה יאפשר לאותן חברות לפרסם בעיקר תמונות בדף העסקי שלהן בגוגל+ ויותיר למשתמשים לשתף את התמונות ולעשות להם 1+.


בדומה לתהליך קידום אתרים מרחב התמרון השיווקי שיש לכל עסק תלוי רבות ביצירתיות שלו להגיע לקהל היעד. בדומה לקידום אתרים גם כאן ניתן לשלב אלמנטים של SEO  שיתרמו לסיכוי להופיע גבוה בדרוג בתוצאות החיפוש. זאת מבלי להזכיר את היתרון שבהוצאת קישורים לצורכי קידום אתרים בגוגל של האתר, הבלוג או אפילו דפי לינקדאין ופייסבוק של העסק. כך שאין ספק כי דף עסק בגוגל פלוס הוא פלוס גדול.

 

 

 


1.
ובכל זאת מה ההבדלים?
שרון (27.11.2011)
2.
כתבה מעניינת ומועילה
סאמר (27.11.2011)