לגוגל אנליטקס יש דוח חדש שמנסה לנתח את ההבדלים בין מבקרים חדשים לבין מבקרים חוזרים באתר – על פניו נשמע מבטיח אבל שנייה לפני בממהרים חשוב שתדעו.

את הדוח ניתן למצוא בתפריט קהל — התנהגות —אורחים חדשים לעומת חוזים.

 

 

שימו לב, חשוב שתדעו כי גוגל אנליטקס אוספים את הנתונים בעזרת עוגיות המותאמות לדפדפן ולמכשיר בו משתמשים. לכן, בכל פעם שיתבצע ניקוי עוגיות עבור המכשיר ממנו גלשתם אנליטקס יתייחס אליכם כאל גולשים חדשים. כמו כן, אין באפשרות אנליטקס לזהות גולשים חוזרים אם הם מגיעים ממקורות שונים. כך, שאם אתם גולשים ממכשיר נייד ואז ממחשב נייח בבית ומחשב נייח בעבודה תחשבו תמיד כגולשים חדשים למרות שביקרתם באתר מספר פעמים קודם לכן. לתופעה זו אין פתרונות מלבד באתרים בו הגולש מחוייב להיכנס בעזרת שם וסיסמא לגלישה באתר.

מה כולל הדוח

הדוח פשוט למדיי וכולל שתי שורות: משתמשים חדשים ומשתמשים חוזרים. עבור כל סוג מהגולשים ניתן לצפות בכמות הביקורים, דפים, משך הביקור ושיעור היציאה מהדף.

 

בעזרת דוח זה ניתן לזהות הבדלים בין ביקורים חדשים וחוזרים ולהתאים את העמודים כך שיעודדו חזרה ושהייה ארוכה יותר באתר. מדוח זה ניתן להסיק איפה מומלץ להשקיע מאמצים להבאת תנועה האם בחיפוש אחרי מבקרים חדשים או בהחזרת מבקרים חוזרים.

למי שבאמת יודע להטמיע קוד אנליטקס באתר יש אפשרות להגדיר פרמטרים כך שיהיה ניתן להבחין בין הגולשים השונים ברזולוציות יותר מדוייקות ולא רק חדשים וחוזרים.

למאמר המלא לחץ כאן